In
het midden van de jaren tachtig was EuroRacing eigenaar
Christophe Pampel reeds actief als preparateur voor de wagens
van verschillende piloten in België. Doorheen de jaren en
ervaring met verschillende klanten en wagens, specialiseerde
Christophe zich verder in de bouw van nieuwe wedstrijdmotoren
en het experimenteren in de bijhorende elektronica.
Intussen had hij ook al de nodige faam verworven
als piloot. Zo nam hij met succes deel in verschillende rally,
slalom, circuit en heuvelklim kampioenschappen. Hij won 2
nationale titels in slalom, rally en Formule 3 en werd Europees
kampioen Formule Renault. Bovendien was hij in 1991 ook hoofdingenieur
van Guido Nannini (de broer van de bekende Italiaanse F1 piloot
Alessandro Nannini) in het Opel Lotus en Formule 3000 kampioenschap.
Meer nog verslond hij talloze kilometers op circuit als testpiloot
voor verschillende teams. Doorheen de jaren nam hij het stuur
van prachtige wagens als Austin Mini Cooper S, MG Metro, Peugeot
205 GTI, Opel Manta 400, Opel Ascona 400, Cooper Prototype,
NSU TTS, Lancia Delta Integrale Gr. A, Martini MK38 Renault
Turbo, Ralt RT30 Formule 3, Opel Lotus, Ralt RT35 Formule
3000, enzovoort. In 1993 beëindigde
hij (tijdelijk) zijn carrière als piloot en spitste zich verder
toe op de preparatie, verbetering en onderhoud van verscheidene
racebolides. In het midden van de jaren '90 ontstond zijn
huidige bedrijf European Imports Group NV. Euroracing legt zich sindsdien
toe op specifieke electronica, chiptunig, onderhoud van dagdagelijkse
en exotische particuliere wagens, en het bouwen van competitieve
racewagens van A tot Z. EuroRacing is verder ook gespecialiseerd
in data transmissie en het afstellen van verscheidene racechassis
samen met de klant op het circuit. Doorheen de jaren was het
bovendien toeleverancier van diensten aan verschillende nationale
en internationale team zoals Honda International, Nannini
Formula, Lister en Jaguar Racing. Na
een inactiviteit van 10 jaar stak ook de autosportmicrobe
opnieuw de kop op. Zodoende is Christophe
en het ganse EuroRacing Team sinds het begin van de eeuwwisseling
terug op verscheidene nationale en internationale circuits
te vinden. Zo namen ze met succes deel aan kampioenschappen
als de "Belgian Touring Car Series" met een BMW E46 M3 WTCC,
de "Dunlop Sportmaxx Endurance Cup" met verscheidene BMW E36
M3 en BMW E36 GTR V8 alsook met de prachtige ULTIMA. Ook de
24 uren van Zolder zijn het EuroRacing Team niet onbekend.
Sinds 2010 is EuroRacing eveneens succesvol actief in de VW
Fun Cup! Wij nodigen U bij deze graag
uit om naar hartenlust onze site te bezoeken, de verhalen
en foto's van ons raceteam te bekijken alsook de verschillende
raceservices die EuroRacing aan u zouden kunnen leveren. Mocht
u vragen hebben, aarzel dan zeker niet ons te contacteren!
Met
Sportieve Groeten,
Het
EuroRacing Team
|